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REGLAMENTO COLINA TRISTE HALF 2022 / RACE RULES HALF COLINA TRISTE UCI 2022

1.INTRODUCCIÓN

  • Colina Triste Half es una prueba de DOS etapas dentro del calendario Federación Castilla y León de Ciclismo
  • DOS etapas maratón (XCM) .
  • Es una competición formada por equipos de DOS miembros.
  • Las fechas elegidas para la disputa de la prueba son 29 y 30 de octubre 2022. La prueba se regirá dentro del reglamento de la Federación de Ciclismo de Castilla y León.

 

2.INSCRIPCIONES

  • Cualquier persona que desee participar en esta prueba debe formalizar su inscripción a través de la página web oficial www.colinatriste.es . Para que la inscripción sea válida, es obligatorio rellenar todos los datos que se solicitan en el formulario y pagar los derechos de inscripción.
  • La inscripción es personal e intransferible y supone la aceptación de todos los artículos del presente Reglamento, así como de las condiciones de compra, teniendo que realizar la inscripción por la web oficial del evento.
  • Si no se terminara alguna de las etapas se podrá continuar en la etapa siguiente, no contabilizando en clasificaciones generales.
  • El plazo de inscripción concluye el 17 octubre de 2022.
  • Las licencias cicloturistas y licencias de día son aceptadas, a la hora de la inscripción se ofrece dicha posibilidad.
  • Las tarifas de inscripción para cada miembro y cada tramo son de:
    • 125 € (cada participante) PRIMERAS 50 PAREJAS
    • 145 € (cada participante) DE LA PAREJA 51 A LA 100
    • 175 € (cada participante). DE LA PAREJA 101 A LA 150

APERTURA DE INSCRIPCIONES EL 8 DE MARZO A LAS 10:00 HORAS

  • El período de inscripción finaliza el 17 de octubre de 2022 o hasta que se agoten las inscripciones.
  • La inscripción incluye:
    • Derecho a participación en la prueba.
    • Dorsal personalizado.
    • Cronometraje y resultados una vez terminada la etapa.
    • Adhesivos de los perfiles de etapas.
    • Atención médica en ruta.
    • Atención mecánica en ruta, incluye la mano de obra, no las piezas a cambiar.
    • Dispositivo GPS de seguridad para los corredores (al finalizar la prueba se debe devolver)
    • Avituallamientos líquidos y sólidos en ruta y avituallamiento final.
    • Servicio de recogida de retirados.
    • Servicio de lavado de bicicletas.
    • Bolsa de corredor con obsequios.
    • Briefing de cada etapa.

3.POLÍTICA DE DEVOLUCIONES

  • Llevando a término la Normativa de Comercio Minorista de España, todas las inscripciones podrán ser devueltas en un plazo de 7 días a partir de su inscripción.
  • La tasa de cambio de titularidad es de 28 euros y se debe de solicitar mediante mail a dt@colinatriste.es; solo se permite el cambio de un titular en cada equipo.

 

ANEXO: DEVOLUCION POR LA COVID 19

Políticas de devolución por la situación de la Covid-19

Principales respuestas a las preguntas más planteadas por parte de los corredores

  • ¿Qué pasa si se cancela Colina Triste HALF 2022 por orden de las administraciones públicas pertinentes?
    • Si, por orden de las administraciones públicas competentes, nos vemos obligados a cancelar el evento o éste no se pudiera realizar, se darán las siguientes opciones:

1) – Posponer su reserva de plaza para la edición siguiente sin coste adicional alguno.

2) – Solicitar la devolución del importe de inscripción, asumiendo los gastos de gestión de 3 euros.

  • ¿Si confinan mi lugar de residencia y no puedo acudir a la competición?
    • Si su residencia está bajo un confinamiento municipal, en la fase que sea, debe informarse por las autoridades de su propia Comunidad Autónoma de la validez de presentar un justificante de inscripción a la competición Colina Triste HALF 2022.

 

  • En ningún caso se realiza devolución del importe de la inscripción por motivos de confinamientos selectivos o perimetrales sean del nivel de restricción que sean, a no ser que se tenga un seguro de cancelación, contratado a la hora de realizar la inscripción.
  • ¿Qué condiciones se deben de dar para solicitar la devolución de mi inscripción?  
    • PRIMERO: Usted puede solicitar la devolución de su inscripción durante los primeros 7 días después de formalizar su registro en la competición. Se cobrará 3 euros en concepto de gasto de gestión.
    • SEGUNDO: Relacionado con el seguro de cancelación, se encuentra disponible en el formulario de registro. Con este seguro tiene la posibilidad de recuperar una parte del dinero, dependiendo de la fecha en que solicita la devolución, descontando los gastos de devolución. Estas fechas se encuentran en el punto número 3 del reglamento.
    • TERCERO: Si usted, como participante,  solicita la devolución de la inscripción por los siguientes motivos ajenos:
        1. Positivo por COVID-19 o otra enfermedad que impida competir
        2. Se lesiona en algún entrenamiento
        3. Tiene asuntos personales o laborables
        4. Otros
            • En caso de no tener contratado el seguro de cancelación, no se le reembolsará nada del dinero de la inscripción realizada anteriormente.  En este caso se pondría cambiar la titularidad con un coste adicional de 28 euros, indicado en el apartado número tres de la página de reglamento.
            • En caso de tener contratado el seguro de cancelación, la devolución estára sujeta a los plazos y términos recogidos en el punto 3 del presente Reglamento.
    • CUARTO: Si Colina Triste HALF 2022 no se celebra por no tener la aprobación de las administraciones autonómicas competentes, tendrás dos opciones:
      • Devolución de la inscripción, menos los costes de gestión
      • Aplazar la inscripción a la edición de 2023.

4.CATEGORÍAS

  • Colina Triste Half se celebra en categoría única, y los cajones de salida se distribuirán en la etapa 1 por orden de inscripción y en la etapa 2 por orden de clasificación.
  • IMPORTANTE: Acorde a la normativa de la Real Federación Española de Ciclismo (RFEC), los participantes extranjeros poseedores de una licencia de ciclismo no tramitada por la RFEC, deben tener una autorización escrita de su federación nacional que certifique que su seguro es válido en España. Este documento debe presentarse a los Comisarios para poder retirar el dorsal.

5.VERIFICACIONES ADMINISTRATIVAS

  • Las verificaciones administrativas, recogida de dorsales, bolsa de corredor y acreditaciones, tendrán lugar el viernes 29 octubre y sábado 30 de octubre; el horario será publicado en la web semanas antes.
  • Durante las verificaciones administrativas se entregará una pulsera identificativa a cada participante, que debe llevar durante todos los días de competición. Esta pulsera concede acceso a las áreas habilitadas para los participantes y también es útil como medida de seguridad.

6.REUNIÓN DE EQUIPOS

  • Se realizará una reunión previa o briefing donde se repasarán las etapas y aquellos aspectos de ser conocidos por los participantes. Los horarios serán publicados en panel informativo de la prueba que se ubicará en zona paddock y en la pagina web.
  • La asistencia a la reunión de equipos será aconsejable lo que no obligatorio.

7.HORARIOS

  • Los horarios y lugares de recogidas de dorsales, acreditaciones, servicios etc, serán publicados en la pagina web.

8.DESARROLLO DE LA PRUEBA

  • La competición se disputa según el reglamento de la Federación de Ciclismo de Castilla y León..
  • Tras cada etapa en el tablón colocado en la zona paddock serán publicadas las clasificaciones de etapa y generales.
  • La salida de todas las etapas son en pelotón, exceptuando la primera etapa que es crono individual.
  • Hay habilitadas diferentes parrillas de salida en función de la clasificación general provisional de la prueba.
  • Cinco minutos antes de la hora de salida no está permitido el acceso de ningún participante a la parrilla de salida, debiéndose colocar en la parte trasera del correspondiente grupo de salida.
  • Los miembros de cada equipo deben de realizar toda la competición juntos y con una diferencia de tiempo máximo de dos minutos entre ellos en cualquier lugar del recorrido.
  • Si un equipo llega al final de una etapa, o en cualquier control de paso,  o es visto por un Comisario en cualquier lugar del recorrido con un intervalo de más de dos minutos de diferencia entre sus miembros, recibe una penalización de cinco  minutos (por cada vez que se incumpla la norma), añadido al tiempo del miembro que haya llegado en segundo lugar a la meta.
  • Cada control de paso, control de intersección, punto de avituallamiento, salida y llegada tiene una hora máxima de paso, momento en el cual se cierra el servicio. Los equipos deben rodar dentro de este intervalo de tiempo para no ser descalificados. El tiempo para alcanzar estos puntos se anuncia en el rutómetro de la competición.
  • Cualquier ayuda ilícita supone la descalificación del equipo.
  • Los participantes que dejan de estar oficialmente clasificados pueden continuar participando en la prueba de manera recreativa siempre y cuando no influyan en el desarrollo de la competición. No cumplir esta regla supone la expulsión de la prueba, sin posibilidad de continuar en ella.
  • Los participantes autorizan a captar imágenes y videos con ocasión del evento, así como a la venta posterior de estas obras.

9.SALIDAS Y LLEGADAS NEUTRALIZADAS

  • Las salidas podrán ser neutralizadas por motivos de seguridad siendo encabezada por un vehículo de la organización hasta que el técnico oficial de la salida empezara la prueba deportiva.
  • La llegada podrá ser neutralizada igualmente por motivos de seguridad por lo que la toma de tiempos termina en esta llegada siendo la distancia hasta meta cubierta en un tiempo máximo estipulado por la organización desde que paso por la llegada, fuera de este tiempo quedará fuera de carrera.

10.RECORRIDO Y LUGAR INICIO Y FINAL

  • 29 octubre de 2022 – Etapa 1 Sto. Domingo de Silos
  • 30 octubre de 2022 – Etapa 2 Sto. Domingo de Silos
  • El recorrido está debidamente marcado con señales, especialmente en los puntos conflictivos, como cruces, intersecciones de carretera o calles.
  • El recorrido es abierto al tráfico pero debidamente controlado. Los participantes deben seguir las indicaciones de las autoridades de tráfico y circular con precaución. En las vías públicas españolas, los ciclistas deben permanecer en el arcén del carril derecho. En pistas, es recomendable circular por el lado derecho.
  • El recorrido incluye ascensiones exigentes y tramos técnicos en descenso. Es responsabilidad del participante decidir si lo puede superar montado sobre la bici. La organización no es responsable de accidentes relacionados con la destreza de cada participante o su nivel de forma física.
  • Durante el recorrido se establecen Puntos de Control.
  • En los controles de paso, un Comisario anota el número del participante y su tiempo.
  • No pasar por cualquier Punto de Control supone la descalificación de la prueba.
  • Abandonar el recorrido marcado por la organización supone la descalificación.
  • No obedecer las indicaciones de los comisarios será motivo de descalificación de la prueba.

11. ZONAS DE ASISTENCIA, AVITUALLAMIENTOS Y TALLER EN CARRERA

  • Los avituallamientos y zonas de asistencia técnica están debidamente señalizados durante el recorrido y al final de cada etapa. Éstos disponen de todo lo necesario para cubrir las necesidades de alimentación e hidratación de los participantes durante la prueba.
  • Los avituallamientos coinciden con las zonas de asistencia de los equipos.

 

12.SEÑALIZACIÓN Y BALIZAMIENTO

  • El recorrido está flechado y balizado debidamente. No requiere ningún dispositivo electrónico para ser seguido, aunque si es aconsejable.
  • Cada diez kilómetros está indicada la distancia restante hasta la meta. Los últimos cinco kilómetros a meta también están indicados.

 

13.ANULACIÓN DE TRAMOS

  • Los Comisarios, Director de Recorrido y Director de Carrera, pueden decidir que un tramo del recorrido es impracticable e imposible de franquear, pudiendo desviar el recorrido por los puntos previstos por la organización.
  • En caso de no ser posible, se toma como tiempo de llegada el punto donde está el último control de tiempo.

14.CLASIFICACIONES

  • Las clasificaciones de cada etapa se realizan de acuerdo al tiempo invertido para completar cada una, por el último de los dos miembros del equipo, más las penalizaciones de tiempo acumuladas.
  • La suma del tiempo de las etapas disputadas, más las penalizaciones de tiempo acumuladas, establecen la clasificación general de cada equipo.
  • Cualquier equipo que oficialmente no ha completado alguna etapa o sea descalificado, no es considerado Finisher.
  • Los Comisarios deben aprobar los tiempos para que los resultados sean considerados válidos.

15.DESCALIFICACIONES, RETIRADAS Y RECLAMACIONES

  • Serán propuestos al comité Organizador para ser descalificados  los participantes que:
    • No utilicen el casco.
    • No lleven visible el dorsal y/o entren en zona de meta sin él.
    • Participen con dorsal adjudicado a otro corredor.
    • Cambien el recorrido predeterminado por la organización.
    • Manifiesten un comportamiento antideportivo y contrario al presente Reglamento.
    • Arrojen basura.
    • En caso de descalificación o retirada de la prueba, el precio de la inscripción no será reembolsado ni total ni parcialmente.
    • Las reclamaciones deben de presentarse formalmente a los comisarios y se tramitará según la normativa de la Federacion de Castilla y León.

16.ABANDONO

  • En caso de abandono de uno de los miembros del equipo o los dos, se debe de informar a la organización en el menor tiempo posible.
  • No notificar un abandono supone la expulsión de la competición del equipo afectado.
  • En caso de accidente o emergencia, y salvaguardando la seguridad de los participantes, la organización tiene el derecho de retirar a un participante de la competición.
  • El abandono de un miembro de la pareja supone, que aunque el otro miembro finalice la prueba en tiempo, ninguno de los dos sea finisher.

17.BICICLETA

  • Las bicicletas deben estar acorde a la normativa RFEC, tanto en características técnicas como en seguridad.
  • Se permite a los participantes cambiar sus bicicletas de etapa en etapa pero no pueden ser completamente sustituidas ni cambiadas durante una etapa.
  • Las bicicletas tándem no están permitidas.

18.MATERIAL OBLIGATORIO Y EQUIPAMIENTO

  • Todos los participantes deberán llevar el dorsal y la placa que la organización le entregue. La placa debe de ir colocada en la parte delantera de la bicicleta y el dorsal en la espalda del participante, ambos perfectamente visibles.
  • Se hará entrega a un miembro de la pareja de un dispositivo GPS, el cual deberá de llevar consigo en carrera. Este dispositivo será usado por motivos de seguridad.
  • Igualmente la organización hará entrega de un chip para el control de tiempos el cual debe de ir en todo momento colocado donde indique la organización.
  • Los dispositivos de GPS no son obligatorios pero sí muy aconsejables ante cualquier imprevisto que pudiera surgir durante la prueba.
  • Los equipos líderes de la clasificación general de su categoría deben vestir el maillot de líder, entregado por la organización. El maillot de líder dispone de un espacio en blanco en la parte delantera y trasera para colocar la publicidad del equipo/participante.
  • Es responsabilidad de cada equipo o participante colocar su publicidad en el espacio habilitado en el maillot de líder.
  • Por motivos de seguridad se recomienda llevar teléfono móvil.
  • También es recomendable (pero no obligatorio) que los miembros de un equipo mantengan una uniformidad en su vestimenta durante todas las etapas.
  • La organización no se hace responsable de ningún objeto perdido u olvidado a lo largo del recorrido o en el transcurso de la prueba de ningún participante.
  • La organización no se hace responsable de ninguna avería ni reparación de la bicicleta que pueda suceder en el transcurso de la prueba.

RACE RULES HALF COLINA TRISTE  2022

 

1.INTRODUCTION

  • Colina Triste Half is a two-stage event within the Castilla y León Cycling Federation calendar
    TWO marathon stages (XCM).
  • It is a competition made up of teams of TWO members.
  • The dates chosen for the dispute of the test are 29, 30 31  October and 1 of November.
  •  The race will be governed within the regulations of the Cycling Federation of Castilla y León.
    Colina Triste is an UCI XC S1 stage race

 

2.REGISTRATION

  • It will be mandatory to present a COVID passport, when withdrawing the accreditations and bib.
  • Anyone who wishes to participate in this Race must formalize their registration through the official website www.colinatriste.es. For the registration to be valid, it is mandatory to fill in all the data requested in the form and pay the registration fees.
  • The registration is personal and non-transferable and implies the acceptance of all the articles of these Race Rules, as well as the conditions of purchase, having to make the registration through the official website of the event.
  • If any of the stages are not completed, it will be possible to continue in the next stage, not being able to opt for the Finisher prizes and not counting in general classifications.
  • The registration period ends on October 17, 2022.
  • Cycling licenses and day licenses are accepted, at the time of registration this possibility is offered.
  • Registration fees for each member and each tranche are:
    • 125 € (each participant) FIRST 50 COUPLES
    • 145€ 51 cuales to 100 couples.

 

 

REGISTRATION OPENS ON MARCH 3 AT 8:30 P.M.

  • The registration period ends on October 17, 2022 or until registrations are exhausted.
  • Registration includes:
    • Right to participate in the race.
    • Personalized bib.
    • Timing and results once the stage is over.
    • Adhesives of the stage profiles.
    • Medical care on route.
    • Mechanical attention on route, includes labor, not parts to be changed.
    • GPS safety device for bikers (at the end of the race must be returned)
    • Liquid and solid refreshments on route and final refreshments.
    • Pick-up service for retirees.
    • Bicycle washing service.
    • Broker bag with gifts.
    • High quality Colina Triste 2022 commemorative jersey.
    • Briefing of each stage.

 

3.RETURN POLICY

  • The ownership exchange rate is 28 euros and must be requested by mail to dt@colinatriste.es; only one headline is allowed to change on each team.

 

ANNEX: COVID 19 RETURN

Return policies due to the Covid-19 situation

Main answers to the most asked questions by the runners

  • What happens if HALF Colina Triste 2022 is cancelled by order of the relevant Public Administrations?

 

  • If, by order of the competent Public Administrations, we are forced to cancel the event or it could not be carried out, the following options will be given:
    • 1) – Postpone your reservation of place for the next edition at no additional cost.
    • 2) – Request the refund of the registration fee, assuming the management costs of 3 euros.

 

  • If my place of residence is confined and I cannot attend the competition?
  • If your residence is under a municipal confinement, in any phase, you must be informed by the authorities of your own Autonomous Community of the validity of presenting a proof of registration to the Colina Triste UCI 2022 competition.
  • In no case is the amount of the registration refund made for reasons of selective or perimeter confinements, regardless of the level of restriction they are, unless you have a cancellation insurance, contracted at the time of registration.
  • What conditions must be given to request the return of my registration?
    • FIRST: You can request the return of your registration during the first 7 days after formalizing your registration in the competition. 3 euros will be charged as a management fee.
    • SECOND: Related to cancellation insurance, it is available in the registration form.

. With this insurance you have the possibility of recovering a part of the money, depending on the date on which you request the return, discounting the return costs. These dates are in point number 3 of the Race Rules.

    • THIRD: If you, as a participant, request the return of the registration for the following reasons beyond the control:
    1. Positive for COVID-19 or another illness that prevents competition
    2. You are injured in some training
    3. Have personal or working business matters
    4. Other
  • In case of not having contracted the cancellation insurance, you will not be refunded any of the money of the registration made previously. In this case it would be possible to change the ownership with an additional cost of 28 euros, indicated in section number three of the regulation page.
  • In case of having contracted the cancellation insurance, the return will be subject to the deadlines and terms set out in point 3 of this Regulation.
    • FOURTH: If HALF Colina Triste  2022 is not celebrated because it does not have the approval of the competent regional administrations, you will have two options:
    1. Return of registration, less management costs
    2. Postpone registration for the 2023 edition.

 

 

4.CATEGORIES

  • Colina Triste Half is held in a single category, and the starting boxes will be distributed in stage 1 in order of registration and in stage 2 in order of classification.
  • IMPORTANT: According to the regulations of the Royal Spanish Cycling Federation (RFEC), foreign participants holding a cycling license not processed by the RFEC, must have a written authorization from their national federation that certifies that their insurance is valid in Spain. This document must be presented to the Commissioners in order to be able to withdraw the number.

 

5.ADMINISTRATIVE VERIFICATIONS

  • The administrative verifications, collection of bibs, broker bag and accreditations, will take place on Friday, July 29 and Sunday, July 30; the schedule will be published on the web weeks before.
  • During the administrative checks, an identification bracelet will be given to each participant, which must be worn during all the days of the competition. This bracelet grants access to the areas enabled for participants and is also useful as a security measure.

 

6.TEAM MEETING

  • A previous meeting or briefing will be held where the stages and those aspects of being known by the participants will be reviewed. The schedules will be published in the information panel of the test that will be located in the paddock area and on the website.
  • Attendance at the team meeting will be advisable which is not mandatory.

7.SCHEDULES

  • The times and places of collection of bibs, accreditations, services etc, will be published on the website.

 

8.TEST DEVELOPMENT

  • The competition is played according to the regulations of the Cycling Federation of Castilla y León.
  • After each stage on the board placed in the paddock area, the stage and general classifications will be published.
  • The start of all stages are in peloton.
  • There are different starting grids enabled depending on the provisional general classification of the test and category.
  • Five minutes before the start time, no participant is allowed access to the starting grid, and must be placed at the back of the corresponding starting group.
  • The members of each team must perform the entire competition together and with a maximum time difference of two minutes between them anywhere on the route.
  • If a team reaches the end of a stage, or at any checkpoint, or is seen by a Commissioner anywhere on the course with an interval of more than two minutes between its members, it receives a penalty of five minutes (for each time the rule is breached), added to the time of the member who has reached the finish line second.
  • Each control of passage, control of intersection, point of provisioning, departure and arrival has a maximum time of passage, at which time the service is closed. Teams must roll within this time interval in order not to be disqualified. The time to reach these points is announced on the competition routemeter.
  • Any unlawful aid implies the disqualification of the team.
  • Participants who are no longer officially classified can continue to participate in the test recreationally as long as they do not influence the development of the competition. Failure to comply with this rule means expulsion from the test, without the possibility of continuing in it.
  • Participants authorize to capture images and videos on the occasion of the event, as well as the subsequent sale of these works.

 

9.NEUTRALIZED DEPARTURES AND ARRIVALS

  • The exits may be neutralized for safety reasons being headed by a vehicle of the organization until the official technician of the start starts the sports event.
  • The arrival may also be neutralized for safety reasons so the taking of times ends in this arrival being the distance to the finish line covered in a maximum time stipulated by the organization since I pass through the arrival, outside this time will be out of the race.

 

10.ROUTE AND PLACE START AND END

  • 29 October 2022 – Stage 1
  • 30 October 2022 – Stage 2
  • The route is duly marked with marks, especially at hotspots, such as junctions, road intersections or streets.
  • The route is open to traffic but properly controlled. Participants should follow the instructions of the traffic authorities and drive with caution. On Spanish public roads, cyclists must remain on the shoulder of the right lane. On tracks, it is advisable to drive on the right side.
  • The route includes demanding ascents and technical sections in descent. It is the responsibility of the participant to decide if he can overcome it mounted on the bike. The organization is not responsible for accidents related to each participant’s skill or fitness level.
  • During the Race Control Points are established.
  • At the checkpoints, a Commissioner writes down the number of the participant and his time.
  • Failure to pass through any Control Point implies disqualification from the test.
  • Abandoning the route marked by the organization implies disqualification.
  • Failure to obey the instructions of the commissioners will be grounds for disqualification from the test.

 

11.ROUTE AND PLACE START AND ENDASSISTANCE AREAS, REFRESHMENTS AND 

  • The refreshments and technical assistance areas are duly signposted during the route and at the end of each stage. These have everything necessary to cover the feeding and hydration needs of the participants during the test.
  • The refreshment stations coincide with the assistance areas of the teams.

 

12.SIGNALLING AND BEACONING

  • The route is arrowed and marked properly. It does not require any electronic device to be followed, although it is advisable.
  • Every ten kilometers the remaining distance to the finish line is indicated. The last five kilometers to the finish line are also indicated.

 

 

13.CANCELLATION OF SECTIONS

  • The Stewards, Route Director and Race Director, can decide that a section of the route is impracticable and impossible to cross, being able to divert the route by the points provided by the organization.
  • If this is not possible, the arrival time is taken as the point where the last time control is.

 

14.CLASSIFICATIONS

  • The classifications of each stage are made according to the time invested to complete each one, by the last of the two team members, plus the accumulated time penalties.
  • The sum of the time of the stages played, plus the accumulated time penalties, establish the general classification of each team.
  • Any team that has not officially completed a stage or is disqualified, is not considered a Finisher.
  • Commissioners must approve the times for the results to be considered valid.

15.DISQUALIFICATIONS, WITHDRAWALS AND COMPLAINTS

  • Participants who:
    • Do not wear the helmet.
    • Do not wear the bib number visible and / or enter the finish area without it.
    • Participate with a bib awarded to another runner.
    • Change the default route through the organization.
    • Manifest unsportsmanlike behaviour contrary to this Regulation.
    • Throw garbage.
    • In case of disqualification or withdrawal from the test, the price of the registration will not be refunded in whole or in part.
    • Complaints must be formally submitted to the commissioners and will be processed according to UCI regulations.

 

16.WITHDRAWALS

  • In case of abandonment of one or both of the team members, the organization must be informed in the shortest possible time.
  • Failure to notify an abandonment means expulsion from the competition of the affected team.
  • In case of accident or emergency, and safeguarding the safety of the participants, the organization has the right to withdraw a participant from the competition.
  • The abandonment of a member of the couple means that although the other member finishes the test in time, neither of them is a finisher.

17.BICYCLE

  • Bicycles must be in accordance with UCI regulations, both in technical characteristics and safety.
  • Participants are allowed to change their bikes from stage to stage but cannot be completely replaced or changed during a stage.
  • Tandem bikes are not allowed.

 

18.MANDATORY EQUIPMENT

  • All participants must wear the number and the plaque that the organization gives them. The plate must be placed on the front of the bike and the dorsal on the back of the participant, both perfectly visible.
  • A GPS device will be given to a member of the couple, which must be carried with him in the race. This device will be used for security reasons.
  • Likewise, the organization will deliver a chip for time control which must be placed at all times where the organization indicates.
  • GPS devices are not mandatory but are highly advisable for any unforeseen event that may arise during the test.
  • The leading teams of the general classification of their category must wear the leader’s jersey, delivered by the organization. The leader’s jersey has a blank space at the front and back to place the advertising of the team / participant.
  • It is the responsibility of each team or participant to place their advertising in the space enabled in the leader’s jersey.
  • For security reasons it is recommended to carry a mobile phone.
  • It is also recommended (but not mandatory) that members of a team maintain uniformity in their clothing during all stages.
  • The organization is not responsible for any lost or forgotten objects along the route or in the course of the test of any participant.
  • The organization is not responsible for any breakdown or repair of the bicycle that may happen in the course of the test.
  • It is forbidden to carry video cameras during the competition, unless authorized by UCI commissioners.